Úplný text príspevku
- Typ dokumentu: časopis
- Typ príspevku: štúdia
- Jazyk príspevku: slovenčina
- Publikované: 31. 3. 2014
- Formát súboru: PDF
- Veľkosť súboru: 711 kB
Miroslava Szarková
In: Societas et iurisprudentia • 2014 • ročník 2 • číslo 1 • strany 174-185 • ISSN 1339-5467
Abstrakt: Personálny marketing je moderná vedecká disciplína nadväzujúca na poznatkový aparát manažmentu, marketingu a personálneho manažmentu, ktorá v súčasnej dobe ponúka celý rad metód a postupov zameraných na vyhľadávanie potenciálnej pracovnej sily vhodnej na obsadenie pracovných miest, ktoré podnik plánuje alebo realizuje na trhu práce. Cieľom príspevku je popísať a stručne charakterizovať funkcie personálneho marketingu, ktoré personálny marketing nadobúda v súčasnej etape finančnej a hospodárskej krízy, v ktorej sa enormne zvyšujú náklady na pracovné miesto ako také. Zároveň zaznievajú hlasy o potrebe reformovať trh práce, a to v zmysle ochrany ľudí, a nie pracovných miest, čo obsahovo mení funkcie personálneho marketingu. Príspevok uvádza výsledky prieskumu funkcií personálneho marketingu, ktorý sa uskutočnil v podnikoch pôsobiacich v Slovenskej republike v roku 2013 v rámci riešenia projektu VEGA 1/0053/12.
Kľúčové slová: Personálny marketing; funkcie personálneho marketingu; trh práce; pracovná pozícia; prieskum; Slovenská republika.
URL: https://sei.iuridica.truni.sk/archive/2014/01/SEI-2014-01-Studies-Szarkova-Miroslava.pdf
Bibliografická citácia
SZARKOVÁ, M. Funkcie personálneho marketingu vo vnímaní podnikových manažmentov v Slovenskej republike. Societas et iurisprudentia [online]. 2014, roč. 2, č. 1, s. 174-185 [cit. 2020-01-01]. ISSN 1339-5467. Dostupné na: https://sei.iuridica.truni.sk/medzinarodny-vedecky-casopis/archiv/cislo-2014-01/funkcie-personalneho-marketingu-vo-vnimani-podnikovych-manazmentov-v-slovenskej-republike/.